~morning sickness~

saya kira..morning sickness sudah mula mengambil tempat..last week alahan yg sgt mild..
tapi weekend ni..aduh..badan sgt tak sedap..luckly saya tak muntah2..cuma..loya..
sentiasa loya ok..nak mkan pon tak lalu..aduh..
keadaan ni amat teruk pada waktu malam..waktu siang saya ok lagi..
tapi..baby tak manja..walau badan tak sedap..saya masih larat untuk memasak buat hubby dan alya..masih mengemas rumah..mop lantai..sapu sampah..kihkih :p

saya amat berharap..walau seteruk mana loya ni..jangan la saya muntah2..
itu akan membuatkan saya lebih lemah..dan harap2..baby tak manja seperti masa
kakak alya dalam perut dulu(semua kerja pon taknak buat..nak tido je :p)
semoga saya dapat melalui fasa ini dengan tabah..dan semoga baby membesar dgn sihat :)

satu lagi..mood agak swing pada en.hubby..kecian dia..sejak akhir2 ni..asik kene bom dgn saya :( harap benda ni sekejap je..puas dah saya beristigfar..elakkan rasa marah..tapi :(
suami kata,saya sgt independent preggy kali ni..langsung takmo dia tolong atau tak kisah kat dia..owhhh..kecian hubby ku..pasti dia terasa :(

saya masih belum mula buat checkup di mana2 klinik kesihatan mahupun gynea pilihan..
rasa nak mula bila dah 8weeks nanti..tengok lah macam mana..kalau kesihatan mengizinkan..kalau tak,alamatnya..dalam minggu ke6 ni dah kene jumpa doc :p

ok kengkawan..doakan kesihatan saya sepanjang trimester pertama ni ok :)
love u all..babai :)





Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "~morning sickness~"

Post a Comment