~salah ke c-sect?~

hari ni genap la kandungan saya usia 38weeks..kalau tak de apa aral..tak sakit awal..saya akan c-zer 03/06/2011m,uihhhh..seminggu ja lagi..seriau,hehe..
kenapa c-zer??adoiiila..kontroversi sungguh la kan..naik bernanah telinga ni tau..cara manusia judge sesuatu perkara..sangat la..ermmm..susah saya nak explain..tambah-tambah,bila ada molot2 jahat (ngeee..) kata :-
-haaa..ko ni susah bersalin sebab derhaka dengan laki kot?
-uishhh..mengada-ngada la nak c-zer..boleh je normal..ko tak tahan sakit tu..
-mulut jahat ni..sebab tu la orang doa macam2 bagi ko susah nak bersalin..
tak pon..
-saje je ko nak habiskan duit laki ko la tu..pi je gomen..compom bleh try normal..

eiiii..geram je kan..tapi..saya dah tak kisah orang nak kata apa..janji,saya selamat melahirkan anak ke-2 saya ni..dah tak sabar dah nak pelok cium dia..wheeeee ;D

ok..untuk rekod(ntah rekod sape nak tengok :p) alya dulu saya tak terus proceed untuk c-sect hokey..den rasa la contraction tu..bukaan dah sampai 6.5cm tau..tapi nak buat lagu mana..sakit lama..anak takmo turun2..ketuban dah pecah lama..me dah distress,alya pon distress,hubby kat sebelah tak distress tapi mengigil..hihi..so,doc terus suruh buat emergency c-sect..
anak no.2 ni pulak..dah dari mula checkup dah pesan dgn gynea "i want to have normal labor this time" doctor pon tarak halang..cuma bersyarat la kan..since ada risikonya..syaratnya,baby takleh exceed 3.5kg..then i can go for normal labor..cuba la korang bayangkan bila semalam pi scan,doctor estimate berat baby dah cecah 3.7kg..muahaha..anak2 haku ni suka makan manyak2 dalam perut kot..pastu bila dah cecah setahun,diorang pon diet dan mengurus ;))
so..pendek kata..kalau takde tanda-tanda baby nak keluar before 03/06/11 ni..saya pi tadah perut je lah kot..kalau baby kata nak keluar sebelum tu..pon kene tengok condition juga..ermmm..korang paham kan..kan..huhu..

ok..nak share satu artikel ganazzz yg gamble dari sini..hehe

ape pon..harap la semua selamat dan dipermudahkan..doakan saya ye kengkawan sayang.. :)

Subscribe to receive free email updates:

0 Response to "~salah ke c-sect?~"

Post a Comment